
Mentori: Minna Parikka
Minna Parikka - Miten globaali muotibrändi luodaan. Kuinka Minna Parikka loi brändin, joka kasvoi globaaliksi ilmiöksi? Hänen kenkiä ovat fanittaneet maailmantähdet, kuten Lady Gaga, Taylor Swift, Cara Delevingne ja Kardashianit. Kuinka luodaan tuote, joka uudistuu ja kestää aikaa? Entä miten yhdistää luovuus tulokselliseen liiketoimintaan. Miten muotiala on muuttunut viimeisen 15 vuoden aikana ja mitä juuri sinun kannattaa tehdä, jos haluat äänesi kuuluviin tällä erittäin kilpaillulla alalla?

2 - Hyvän kengän ominaisuudet
Kausi 1. Jakso 2/6. Ensimmäisellä luennollaan Minna kertoo matkastaan kenkäsuunnittelijaksi. Hän avaa muun muassa sen, mitä kaikkea kengän valmistusprosessi pitää sisällään ja painottaa itseilmaisun merkitystä suunnittelutyössä. (7')

3 - Miksi juuri kenkäsuunnittelijaksi?
Kausi 1. Jakso 3/6. Minna avaa kengän valmistusprosessia, kenkäbrändin rakentamista ja kuinka luodaan brändille punainen lanka. Miksi hänestä tuli kenkäsuunnittelija eikä muotisuunnittelija. (7')

4 - Vinkkejä muotialasta haaveilevalle
Kausi 1. Jakso 4/6. Minna kertoo yrittäjyydestä ja muotialan lainalaisuuksista. Kansainvälisyys on ehdotonta ja muotialalla on tärkeää ymmärtää globaaleja trendejä. Kilpailijoina toimivat isot muotitalot sekä mahdollisesti myös pienet brändit, jotka trendinomaisesti räjähtävät somessa. Muotialalla ketteryys ja läsnäolo ovat tärkeitä, koska trendit muuttuvat koko ajan. (7')

5 - Kansainvälistyminen ja valmistajan valinta
Kausi 1. Jakso 5/6. Minna Parikka ja kansainvälistyminen. Tärkeää on valita hyvä alihankkija ja miksi Minna päätyi valitsemaan tuotantomaaksi Espanjan. Luennolla hän muun muassa kertoo miksi Aasia kenkien valmistuspaikkana ei tullut kysymykseen. (3')

6 - Oman vision ja tyylin kautta kaupalliseen läpimurtoon
Kausi 1. Jakso 6/6. Minna Parikka -brändin tyyli ja visio. Minnan ajatus kenkiin lähtee usein hänestä itsestään ja siitä millaisia kenkiä hän itse haluaisi käyttää. Brändin pitää olla persoonallinen, mutta myös tasapainoinen, jotta tuote on yhtä aikaa samaistuttava ja puhuttelee kuluttajia. Hän kertoo omin sanoin minkä avulla Minna Parikka -brändi saavutti kaupallisen läpimurron. (5')