
Mentori: Peter Vesterbacka
Peter Vesterbacka - Kaikki tietävät vihaiset linnut, mutta miten ilmiö syntyy? Peter Vesterbacka on ollut rakentamassa Angry Birdsistä maailmanlaajuista brändia ja tehnyt Slush-tapahtumasta kansainvälisesti tunnetun start-up tapahtuman. Time Magazinen 100 maailman vaikutusvaltaisemman ihmisen joukkoon valittu Peter opettaa nyt, miten asiat saatiin tapahtumaan ja mitä sinä voit tehdä erottuaksesi massasta.

2 - Viideskymmeneskahdes peli
Kausi 1. Jakso 2/6. Kannattaa tehdä niitä asioita mistä pitää ja vielä parempi, jos rakastaa niitä asioita, joita tekee. Vesterbackan neuvot miten ja millaiset tavoitteet omalle toiminnalle kannattaa asettaa. Pitkäjänteisyys: Rovio teki 51 peliä kunnes tuli se 52. peli: Angry Birds. (9')

3 - Miten me tehtiin se?
Kausi 1. Jakso 3/6. Se mikä ensin vaikuttaa mahdottomalta muuttuu mahdolliseksi askel kerrallaan. Kurssilla kuullaan esimerkiksi miten Rovio sai markkinointikumppaniksi NASAn. Suomalaiset ovat maailman parhaita markkinoijia, vaikka he eivät usein itse usko itseensä. Miten Rovion markkinoinnista tuli tulosyksikkö joka kuluttamisen sijaan tuottaa rahaa. (5')

4 - Kulttuuri jyrää strategian
Kausi 1. Jakso 4/6. On tiettyjä brändejä tai firmoja joita fanitetaan ja tähän Angry Birds tähtäsi. Se miten siihen päästiin lähtee yrityskulttuurista, sillä se jyrää minkä tahansa strategian. Yrityksen johdossa ei pidä pelätä tehdä uusia juttuja. Epäonnistumisia tulee aina ja niistä pitää vaan oppia. (7')

5 - Voittamisen asenne tarttuu helposti - Maailman parhaat markkinoijat
Kausi 1. Jakso 5/6. Organisaatiossa jokaisen pitää tietää mihin ollaan menossa ja tavoitteet on helposti ymmärrettävissä, koska jollei organisaatiossa tiedetä mihin ollaan menossa, ei sinne myöskään ikinä päästä. Miten iso päätavoite pirstaloidaan osatavoitteiksi ja sitä kautta kaikki tähtää samaan maaliin. Mahdottomasta tuleekin yhtäkkiä helppoa, kun saat voittamisen asenteen tartutettua koko organisaatioon. (8')

6 - Kaikki mitä yritys tekee on markkinointia
Kausi 1. Jakso 6/6. Pitää tehdä asioita eri tavalla ja reaktion aiheuttaminen on paras tapa huolehtia siitä, että voitetaan omalla alalla. Punaisella hupparilla erottuu pukumiesten joukossa, kyse on erottautumisesta. Slushin erottautuminen ja miten siitä tuli suurin start-up tapahtuma. (5')