Mentori: Peter Vesterbacka

Peter Vesterbacka - Kaikki tietävät vihaiset linnut, mutta miten ilmiö syntyy? Peter Vesterbacka on ollut rakentamassa Angry Birdsistä maailmanlaajuista brändia ja tehnyt Slush-tapahtumasta kansainvälisesti tunnetun start-up tapahtuman. Time Magazinen 100 maailman vaikutusvaltaisemman ihmisen joukkoon valittu Peter opettaa nyt, miten asiat saatiin tapahtumaan ja mitä sinä voit tehdä erottuaksesi massasta.

Katso: Jakso 1

1 - Kurssin traileri

Kausi 1. Jakso 1/6. Kurssin traileri (2')

2 min
Ilmaisena 19.1.2038 saakka

2 - Viideskymmeneskahdes peli

Kausi 1. Jakso 2/6. Kannattaa tehdä niitä asioita mistä pitää ja vielä parempi, jos rakastaa niitä asioita, joita tekee. Vesterbackan neuvot miten ja millaiset tavoitteet omalle toiminnalle kannattaa asettaa. Pitkäjänteisyys: Rovio teki 51 peliä kunnes tuli se 52. peli: Angry Birds. (9')

9 min
Ilmaisena 19.1.2038 saakka

3 - Miten me tehtiin se?

Kausi 1. Jakso 3/6. Se mikä ensin vaikuttaa mahdottomalta muuttuu mahdolliseksi askel kerrallaan. Kurssilla kuullaan esimerkiksi miten Rovio sai markkinointikumppaniksi NASAn. Suomalaiset ovat maailman parhaita markkinoijia, vaikka he eivät usein itse usko itseensä. Miten Rovion markkinoinnista tuli tulosyksikkö joka kuluttamisen sijaan tuottaa rahaa. (5')

5 min
Ilmaisena 19.1.2038 saakka

4 - Kulttuuri jyrää strategian

Kausi 1. Jakso 4/6. On tiettyjä brändejä tai firmoja joita fanitetaan ja tähän Angry Birds tähtäsi. Se miten siihen päästiin lähtee yrityskulttuurista, sillä se jyrää minkä tahansa strategian. Yrityksen johdossa ei pidä pelätä tehdä uusia juttuja. Epäonnistumisia tulee aina ja niistä pitää vaan oppia. (7')

7 min
Ilmaisena 19.1.2038 saakka

5 - Voittamisen asenne tarttuu helposti - Maailman parhaat markkinoijat

Kausi 1. Jakso 5/6. Organisaatiossa jokaisen pitää tietää mihin ollaan menossa ja tavoitteet on helposti ymmärrettävissä, koska jollei organisaatiossa tiedetä mihin ollaan menossa, ei sinne myöskään ikinä päästä. Miten iso päätavoite pirstaloidaan osatavoitteiksi ja sitä kautta kaikki tähtää samaan maaliin. Mahdottomasta tuleekin yhtäkkiä helppoa, kun saat voittamisen asenteen tartutettua koko organisaatioon. (8')

8 min
Ilmaisena 19.1.2038 saakka

6 - Kaikki mitä yritys tekee on markkinointia

Kausi 1. Jakso 6/6. Pitää tehdä asioita eri tavalla ja reaktion aiheuttaminen on paras tapa huolehtia siitä, että voitetaan omalla alalla. Punaisella hupparilla erottuu pukumiesten joukossa, kyse on erottautumisesta. Slushin erottautuminen ja miten siitä tuli suurin start-up tapahtuma. (5')

5 min
Ilmaisena 19.1.2038 saakka